Thuiszorg - PWA - Dienstenchequebedrijf

Omgaan met agressie: opvanggesprek (TZ)

Oefenen van diverse gesprek technieken die handzaam zijn voor het doel van het nazorggesprek: nazorg, collega’s vertrouwen en professionele steun bieden na ernstige incidenten.
– Weten hoe je het team en de individuele medewerkers kan opvangen.
– Je kan door reconstructie van het incident  de feitelijke gebeurtenis helder krijgen.
– Je kan door normalisatie voor het betrokken slachtoffer, wijzen op de verschijnselen die kunnen optreden en het accent leggen dat reacties normaal zijn.
– Je kan  door integratie met elkaar de toekomstverwachtingen en korte termijndoelen bespreken alsmede uitleg geven over het verdere verloop.
• Opening van het gesprek
• Oriënterend vragen:
            ⁻ Open vragen
            ⁻ Doorvragen
            ⁻ Ordenen
            ⁻ Aanmoedigen
• Technische vragen:
            ⁻ Inkaderen
            ⁻ Gerichte vragen
            ⁻ Afremmen
            ⁻ Geven van informatie
• Afsluiting van het gesprek

Vergelijkbare opleidingen

Doelgroep

Rubriek

Deel deze opleiding

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Taal

Nederlands

Aantal sessies

2

Prijs

€ 1.140 (vanaf 01/01/20: € 1.160)

Hoe mogen wij u contacteren?
EmailTelefonisch