Onze diensten

Onze diensten

Voeding en diabetes (tz)

Diabetes type 2 komt steeds meer voor. Vooral ouderen vormen…

Meer info
Werken aan mijn competenties (ZH)

Een competentie is een kwaliteit of vaardigheid die tot uiting…

Meer info
Naar een professionele groepsdynamiek (wzc)

Om een kwalitatieve zorg op maat te bekomen in een…

Meer info
Levensbeschouwelijke vragen in een diverse samenleving (zh)

In deze vorming staan we stil bij de levensbeschouwelijke vragen…

Meer info
Grenzen stellen in de zorg (tz)

Het is een statement dat het cliënteel in de gezondheidszorg…

Meer info
Conflicten coachen (zh)

In veel teams zijn er wel eens meningsverschillen, roddels, onbegrip…

Meer info
Ik werk in ploegendienst. Hoe kan ik gezond eten en leven? (TZ)

Werken in ploegendienst valt de ene medewerker beter mee dan…

Meer info
Het leiden van veranderingen (zh)

Veranderingen in organisaties gaan meestal over situaties, zoals een verhuis…

Meer info
Hoe krijg ik mijn cliënt over de brug? (tz)

Medewerkers in de thuiszorg werken aan de verandering en groei…

Meer info
Ziekteverzuimbeleid: hoe pak ik het aan? (wzc)

Het percentage ziekteverzuim in de zorg ligt beduidend hoger in…

Meer info
Leidinggeven: de dynamiek van een team (tz)

We kunnen de groepsdynamiek versterken door professioneel te werken en…

Meer info
Motiveren van medewerkers (ZH)

Na deze module kan de deelnemer eenvoudige principes van motivatie…

Meer info
Het voeren van effectieve verzuimgesprekken (G&O)

De praktijk wijst uit dat regelmatig contact tussen leidinggevende en…

Meer info
Jongdementie (tz)

In België leven er naar schatting 3.000 à 11.000 personen…

Meer info
Actief luisteren (wzc)

We vertrekken van algemene inzichten over communicatie, misverstanden en helder…

Meer info
Het leangame

Een Leangame is bedoeld om aan den lijve te “voelen”…

Meer info
Gemotiveerd aan de slag blijven (TZ)

Kom jij iedere dag met evenveel ‘goesting’ naar je werk?…

Meer info
De evaluatiecyclus: gesprekken voeren

De evaluatiecyclus met zijn diverse gesprekken: voor veel leidinggevenden nog…

Meer info
MRSA en hygiëne in de thuiszorg

De MRSA-problematiek blijft niet beperkt tot ziekenhuizen en rusthuizen. Meer…

Meer info
Ziekteverzuimbeleid: hoe pak ik het aan? (G&O)

Het percentage ziekteverzuim is in stijgende lijn. Ziekteverzuim is voor…

Meer info
Opfrissing van kooktechnieken (TZ)

We gebruiken vaak de kooktechniek waar we ons zelf het…

Meer info
Koken met aandacht voor diëten (WZC)

Naast rekening houden met een budget, dienen we in de…

Meer info
Weerhaakjes in de zorg (tz)

Mensen die zorg verlenen worden regelmatig geconfronteerd met moeilijke kwesties,…

Meer info
Wees de burn-out voor! (tz)

Het zijn meestal betrokken medewerkers met een hoog verantwoordelijkheidsgevoel die…

Meer info
Ken je collega’s (zh)

Je werkt iedere dag samen, maar kén je ook jouw…

Meer info
Het voeren van exit-gesprekken (zh)

Het voeren van exit-gesprekken is een meerwaarde voor uw organisatie….

Meer info
Wel in je vel als leidinggevende (wzc)

Het stress-niveau van een leidinggevende neemt steeds meer toe. Mondige…

Meer info
Rugsparend werken voor niet-zorgpersoneel (WZC)

De medewerker krijgt een goed inzicht in rugklachtenpreventie om zo…

Meer info
Oplossingsgericht leidinggeven

Oplossingsgericht werken is een evidence based methode waarbij je fundamenteel…

Meer info
Dringende hulpverlening: een opfrissing (wzc)

In 2010 verschenen de nieuwe CPR-richtlijnen. We overlopen en oefenen…

Meer info

Waarom Vorm?
Redenen waarom u ons kiest

Contacteer ons